zaterdag 26 februari 2011

muren




soms bouw je een muur om je heen. Niet omdat je dat graag wil maar omdat dat op dat moment nu eenmaal nodig lijkt te zijn. Soms heb je het niet eens door maar op de een of andere manier wil je je beschermen en dat doe je dan maar door je gesloten op te stellen, door niet alles meer te delen, het contact te verminderen en afstand te scheppen tussen jou en je omgeving. Je kunt dit doen omdat iets je pijn doet of pijn heeft gedaan, omdat je rouwt, ergens afstand van wil nemen of gewoon omdat je het moeilijk vind om een ander te vertrouwen, om jezelf volledig aan een ander over te geven. Ik ben volgens mij een expert op het gebied van muren want ik heb zelf heel snel de neiging om een muur op te trekken. Het kunnen de kleinste dingen zijn maar er hoeft maar iets kleins te gebeuren met je vertrouwen in iemand of de muren komen alweer omhoog. Egoïst als ik ben is t me met name bij mezelf opgevallen maar ik begin langzaamaan ook te zien wanneer een ander het doet. Iemand die vreemd gaat kiest er op zijn/ haar eigen manier voor een muur op te trekken. Iemand die veel shit over zich heen heeft gekregen en probeert verder te gaan heeft eigenlijk bij voorbaat al een muur en zie die maar eens af te bouwen. Je kunt het proberen te beklimmen of te omarmen maar daarmee krijg je het niet om. Het is zo moeilijk om iemand het vertrouwen te geven wat die nodig heeft om zo samen die muur af te bouwen. Ik denk dat eigenlijk iedereen wel een muur heeft de hoogte is alleen verschillend. Het stomme is alleen dat je zelf niet ziet wat voor invloed die muur op een ander kan hebben hoe pijnlijk het is om te weten dat de ander je niet volledig vertrouwt. Alles lijkt goed te zijn en toch is er iets dat je tegen houd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten