vrijdag 11 februari 2011

manieren om iemand te dumpen


Ik ben er zelf altijd een ramp in omdat ik eigenlijk de ander niet wil kwetsen ondanks dat ik weet dat ik iemand meer kwets door te doen alsof er iets tussen ons is terwijl dat er niet meer is. Nu heb ik de afgelopen jaren al wel een aantal manieren gehoord hoe mensen het aanpakken. En heb ik een aantal standaard opmerkingen langs horen komen die je zelf vast wel eens gehoord zullen hebben of misschien zelf wel hebt gebruikt.Ik heb er hieronder een aantal opgeschreven.
  • Ik hou wel van je maar niet zo veel als dat jij van mij houdt.
  • Je verdient beter.
  • Ik wil je geen pijn doen maar ik blijf het toch doen je bent beter af zonder mij
  • Ik weet zeker dat er hier iemand rondloopt die veel beter bij jou past
  • Ik kan je niet geven wat jij wilt
  • misschien zijn we toch te verschillend
  • Ik heb nu gewoon even te veel aan mijn hoofd voor een relatie
  • Ik ben nog jong ik wil leven
  • Ik ben graag bij je maar ik wil niets vasts
  • Misschien is ons leeftijdsverschil toch te groot
En zo zijn er natuurlijk nog duizenden op te noemen. Misschien meen je het op dat moment ook wel echt zo. Ik ken het gevoel wel dat je denkt niet genoeg te zijn of de ander niet te kunnen bieden wat je verdient maar het blijven slappe smoesjes om maar van iemand af te kunnen komen. Je hoeft het ook niet te zeggen je kunt ook gewoon vreemd gaan of besluiten het er niet meer over te hebben en te doen alsof het nooit een echte relatie is. Wat ook niet zo vreemd is want tegenwoordig zijn volgens mij al die relaties op losse schroeven. Je hebt een leuke tijd met iemand en je kunt er van genieten en misschien denkt de buitenwereld zelfs nog wel dat jullie wat hebben en is t voor jullie ook wel duidelijk dat er op dit moment niemand anders voor je is maar dat maakt het nog geen relatie dus zeer makkelijk om op de eerste beste stap avond weer met iemand anders te staan bekken. Maarrrrrrrr daar wilde ik het nu niet over hebben..
Ik vraag me af hoe je wel gedumpt zou willen worden of hoe je iemand kan dumpen zonder het al te pijnlijk te maken. Natuurlijk wil niemand gedumpt worden maar dit soort slappe excuses werken al helemaal niet..
en door gewoon vreemd te gaan maak je een relatie dus danig kapot dat het er ook echt helemaal niets meer van over blijft puur om alle woede en haat die het met zich mee brengt. om meteen verder te gaan op het volgende onderwerp als je het uitmaakt komen meestal alle kleine waar je je ooit aan hebt geƫrgerd weer naar boven die domme opmerkingen die je eigenlijk helemaal niet leuk vond maar waarom je wel probeerde te lachen omdat je wist dat hij daar vrolijk van werd bijvoorbeeld. Doordat iemand je zo veel pijn doet om het op te geven komen die dingen weer naar boven en wordt je met de minuut bozer op de ander. Schrik daar dan niet van je kunt dan beter gewoon afspreken want uiteindelijk werkt een grote schreeuwpartij toch beter dan al dat hatelijke gedoe online waarmee je zowel jezelf als de ander boos maakt en wat de woede eigenlijk totaal niet weg neemt dus schreeuwen hoeft helemaal niet slecht te zijn..
De enige vraag die uit dit lul verhaal dus over blijft is hoe laat je iemand merken dat je niet hetzelfde voelt zonder de ander te veel pijn te doen?
tell me!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten