maandag 21 februari 2011

ban die onzekere gedachten uit!


Sommige mensen zijn nu eenmaal niet gemaakt voor de liefde of voor relaties. En ik vrees dat ik hier één van ben. Ik geef wel om mensen en ik kan ook echt smoor verliefd zijn, dromen van een huisje boompje beestje, de perfecte relatie voor ogen zien en geloven dat dit voor eeuwig is maar ergens blijft de onzekere pessimist in mij naar boven komen. Ik kan smoor verliefd zijn dag in dag uit aan dezelfde persoon denken, leuke momenten herbeleven en volledig genieten van de meest kleine dingen. Het jammere is alleen dat dit ook binnen 2 seconden voorbij kan zijn.. Hij zoekt geen contact.. waarom niet? heeft hij ergens spijt van? is het dan toch niet wederzijds? terwijl hij hoogst waarschijnlijk totaal niet stil staat bij zijn invloed op mij en de kans redelijk aanwezig is dat hij gewoon een beetje moe is of gewoon bezig is met andere dingen wat hartstikke menselijk is en vooral ook logisch want hoogst waarschijnlijk zal de ander dat ook wel eens denken maar dat maakt je niet minder onzeker. Als je dan toch al in die onzekere bui zit kun je het nog veel erger maken fucking with your own mind noem ik dat.. want ik weet altijd precies wanneer dat naar boven komt. Dat je gaat denken wie weet vind hij die ander wel veel leuker, eigenlijk ben ik ook helemaal niet goed genoeg voor hem.. hij verdient zo veel beter! en ga zo maar door.. ik geloof dat elke vrouw zo wel een lijst heeft met domme opmerkingen die zich afspelen in je hoofd. Het is echt niet zo dat dit alleen in de beginfase is soms komt dat juist past later en verkloot je daarmee je relatie.. Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat ik daarmee mijn relaties het grootste gedeelte van de tijd verkloot.. Maar wat nu als je het een keer anders aan probeert te pakken.. Als je een keer een poging waagt met iemand waarbij je niet hoeft te twijfelen over de gevoelens van de ander en gewoon vertrouwt op hoe het loopt en het allemaal aankijkt ik merk nu al dat dat vele malen beter werkt. Natuurlijk de onzekerheid blijft maar heeft niet iedereen dat? Hoe mooi zou het zijn om de ander gewoon te vertrouwen om wie die is. Het zorgt er werkelijk voor dat je je veel zekerder voelt en anders handelt. Het hoeft niet altijd perfect te lopen maar dat doet niets that's life and you just have to live with it (: en ik vind het prima zo. Sta op met een grote glimlach probeer die stomme stemmetjes uit je hoofd te bannen en geniet gewoon van het moment.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten