vrijdag 4 februari 2011

malden

oke ik weet dat ik eigenlijk nooit positief praat over malden.. 
maar ik moet eerlijk zeggen dat ik werkelijk geloof dat het voor sommige mensen wel een geweldig dorp is.
Het heeft een eigen winkelcentrum genoeg scholen en sport voorzieningen en je kunt er volgens mij elk muziekinstrument leren spelen en misschien wel het belangrijkste iedereen kent elkaar is het niet van gezicht dan wel van naam. Want tja eens een maldenaar altijd een maldenaar niet waar..
ik denk dat de meeste leeftijdsgenoten waarmee ik op de basisschool heb gezeten er nog steeds wonen en hoogst waarschijnlijk voorlopig nog wel zullen blijven wonen. En het is niet dat ik een totaal asociaal mens ben..
ik bedoel ik studeer niet voor niets CMV..
maar wonen op een dorp is simpel weg niet mijn ding. En dan met name omdat iedereen elkaar kent en iedereen ook te vriend probeert te blijven houden. Ondanks dat je elkaar niet mag zul je in het winkelcentrum hoogst waarschijnlijk de meeste mensen wel zult begroetten. Typerend aan een dorp is natuurlijk ook het roddelcircuit zo stond ik van de week bij de bushalte en hoorde 2 oudere dames praten over twee leeftijdsgenoten die blijkbaar ooit een relatie hadden en nu weer bij elkaar zijn en t ergste is nog wel dat ze de naam noemen en ik direct weet wie het zijn en denk oh zijn die echt weer bij elkaar?
en bijna de neiging heb om het er thuis aan de eettafel over te hebben niet dat ik dat doe..
want dan zou ik precies t zelfde doen als waar ik nu net zo'n hekel aan heb..
voor t zelfde geld ben ik zo ook wel eens het onderwerp van gesprek bij mensen waarvan ik me niet eens meer de naam kan herinneren VERSCHRIKKELIJK..
het lijkt ook wel een vloek te zijn ofzo..
ik heb er natuurlijk zelf voor gekozen om in nijmegen te gaan studeren dus dan kun je verwachten dat je dezelfde mensen nog wel eens tegen kunt komen maar t stomme is dat als je ze tegen komt bij het stappen je je ineens weer precies zo gaat gedragen als in de tijd dat je die persoon leerde kennen dus dan ga je ineens weer overdreven verlegen doen of dat soort onzin terwijl je eigenlijk helemaal niet meer zo verlegen bent als toen..
maar goed ik lul weer om mijn punt heen..
ik wilde eigenlijk een voorbeeld geven van vandaag.
Ik ben een week geleden naar de videotheek geweest om een film te huren..
flirt geniale nederlandse film <3.
het was tijd voor een meidenavondje dus ik dacht deze kan dan best..
dus ik gevraagd of hij deze film had..
maar helaas die had hij niet..
maar wat doet ie hij loopt naar t schap en zegt is dit niet iets voor jou?
het is totaal geen film zoals flirt maar ik weet zeker dat je het prachtig zult vinden..
dus ik lees snel de achterkant door zonder ook maar een woord te onthouden van wat er staat en neem em mee naar huis..
's avonds kijk ik de film en inderdaad hij had gelijk ik vond het een prachtige film..
kom ik vandaag terug om de film weer in te leveren
begroet hij mij vriendelijk je vond hem mooi hè?
ik: inderdaad het was een prachtige film ik vond hem mooier dan ik had gedacht.
Zegt die rustig zoiets verwachte ik eigenlijk ook wel volgens mij kun jij wel omgaan met dat soort heftige emoties. En ondanks dat ik het een ontzettend lieve man vind, ik het vriendelijk vind dat hij een film tipt en het inderdaad een geweldige film vind flip ik ook wel een beetje bij de gedachte dat hij zonder mijn naam überhaupt te kennen toch zo veel over mij lijkt te vinden als welke film ik mooi zou vinden zonder mij überhaupt te kennen!
ik ben volgens mij simpelweg niet gemaakt voor dit soort dorpen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten