woensdag 10 november 2010

vaagheid

Het is typisch hoe dingen kunnen lopen..
nou weet ik dat ik af en toe een vaag persoon kan zijn..
maar af en toe begrijp ik mezelf gewoon niet..
ik kan naar dingen ontiegelijk uit kijken echt dag in dag uit denken aan hoe geweldig het zou zijn weer iets van iemand te horen. En als het eenmaal zo ver is dat je eindelijk weer een gesprek kunt voeren dan springt je hart de eerste vijf minuten in je keel en komt er niet veel zinnigers uit dan gestotter, om vervolgens een gesprek over koetjes en kalfjes te voeren waarbij je jezelf afvraagt waarom je hier nu zo naar uit had gekeken..
maar het stomme is dan weer dat als je de volgende ochtend wakker wordt je direct weer terug denkt aan dat gesprek..
ik heb eindelijk weer met em gesproken..
en dan kun je niet wachten tot het volgende gesprek..
terwijl je het eigenlijk niet zo geweldig vond als dat je had gehoopt..
Of je vind iemand leuk en dan met name iemand die ver weg is.
Dat je continu met die gene in je hoofd zit en aan niets anders kunt denken, dat je niet kunt wachten tot je die persoon eindelijk weer kan zien en dan zie je elkaar loopt t even ongemakkelijk begin je weer te praten over van alles en nog wat, wat er maar in je op komt op dat moment..
vervolgens ben je het dan ook direct weer vergeten. 
Maar dan blijken je gevoelens voor die persoon toch niet zo groots te zijn als dat je dacht..
of je hebt die eene jongen die je altijd de meest lieve smsjes stuurt waar je bij weg blijft dromen..
waarmee je dan af wilt spreken maar op het moment dat je af wilt spreken dan wil de ander het ineens toch minder graag en kan er geen datum geprikt worden om werkelijk af te spreken..
alsof t ze afschrikt dat je de ander gewoon graag wil zien..
wat dat betreft zitten we opzich best dom in elkaar..
ik in ieder geval wel..
maar nu vraag ik me af of het nu gewoon ligt aan een grote fantasie waarbij je dingen mooier maakt dan ze zijn..
of naïviteit de volgende keer zal het wel leuker zijn..
één ding is in ieder geval zeker je wordt er een vrolijker mens van door telkens de goede kant van dingen te blijven zien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten