donderdag 29 september 2011

Bang

Het is grappig hoe iedereen wel ergens bang voor is. Is het niet voor spinnen dan is het wel voor slangen, haaien, dieptes, hoogtes, de toekomst, het verleden en ga zo maar door. Terwijl het eigenlijk gewoon een mind-fuck is aangezien je het jezelf aanpraat. Er is niets waar je bang voor hoeft te zijn dat praat je jezelf maar aan. Jij besluit dat iets eng is dus ben je er bang voor. Het is iets wat je ontzettend in de weg kan zitten en je kan tegen houden de dingen te doen die je zou willen doen, maar tegelijkertijd is het ook iets heel moois want je stelt je hiermee kwetsbaar op. Je laat zien dat je misschien niet de hele wereld aan kunt maar wel je best blijft doen. Zolang het maar bij een paar kleine dingen blijft en je er tenminste mee om kunt gaan. Want niets lijkt me vervelender dan bang zijn voor alles, bang zijn bij alles wat je doet. Tuurlijk af en toe ben je bang voor wat de toekomst je gaat brengen omdat het onduidelijk is. Maar dat betekent nog niet dat je de kans niet grijpt toch?
Zelf ben ik als de dood voor slangen, er hoeft maar een slang in een film voor te komen en het zal het eerste zijn wat ik zie en ik kan direct de film niet meer serieus kijken omdat ik die stomme slang blijf volgen bij elke beweging. Terwijl ik ook wel weet dat dat ding nep is of in ieder geval achter een scherm zit en never nooit bij mij kan komen.
Maar zo heeft iedereen wel iets. En het is niet erg om bang te zijn voor dingen zolang je jou angst niet je leven over laat nemen. Want uiteindelijk is het toch maar iets wat in je hoofd zit. Wat je jezelf hebt aangepraat.



(en ja deze foto zoeken was een hele stap en zal vannacht ook zeker terug komen in mijn nachtmerries xD)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten