donderdag 29 mei 2014

Hoofd vs. Hart

Als ik naar mijn hoofd geluisterd had in plaats van mijn gevoel, had ik heel veel dingen niet gedaan. Waarschijnlijk was ik nooit begonnen aan CMV aangezien ik ook wel wist, toen ik aan deze opleiding begon dat er weinig werkgelegenheid zou zijn. Ik had nooit one night stands gehad, nooit zatte avonden en waarschijnlijk was ik dan nog steeds maagd aangezien er overal wel haken en ogen te vinden zijn. Ik was nooit gestopt met judo, was überhaupt nooit begonnen met schrijven of tekenen en had waarschijnlijk alcohol en sigaretten vermeden. Ik was nooit gaan afstuderen met vrienden en had al helemaal niet gekozen voor de minor muziek management. Geloof me dit is pas een handje vol van keuzes gebaseerd op gevoel in plaats van verstand.

Ik ben een gevoels mens en volg vaak mijn hart. Als iets goed voeld dan moet je daarvoor gaan. Natuurlijk levert dat niet altijd de gewenste resultaten op. Ik had vijf jaar geleden niet geheel verwacht dat ik werkeloos en singel bij mijn moeder op een boerderij zou wonen na een opleiding af te hebben gerond. Misschien is het niet helemaal a dream come true maar ik heb geleefd, ik heb ervaringen opgedaan en ik ben mezelf beter leren kennen.
Ondanks dit alles besef ik heel goed dat ik nog steeds vrij bekrompen ben. Ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij dat mensen hun gevoel niet kunnen accepteren en toch weer kiezen voor wat hun hoofd op dat moment zegt dat het verstandigst is. Als iets toch goed voelt, dan koester je dat toch met heel je hart en ga je daar toch voor? Waarom ongelukkig je hoofd volgen wanneer je ook kunt genieten wanneer je je hart volgt? Er zijn geen juiste keuzes. Alleen een juist gevoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten