donderdag 23 juni 2011

informatiegidsen

Felle kleuren nieuwe cultuur andere gebruiken en idealen lekker weer mooie mensen  iets goed doen voor een ander jezelf ontdekken nieuwe mensen ontmoeten nieuwe geluiden veel indrukken even er tussenuit een mooi verhaal

Verleidelijk hoor zo'n informatiegids over vrijwilligerswerk in het buitenland. Ik wil niet weten hoeveel ik er al door heb gekeken en hoeveel blaadjes ik wel niet heb met voors en tegens. Je maakt lijstjes, je berekent hoeveel geld je ervoor nodig hebt en hoeveel je eigenlijk wel niet hebt om te besteden. Je gaat reisbloggen lezen en maakt jezelf alleen maar nieuwsgieriger naar dat andere land. Zeker op tijden als deze dat je het eigenlijk veel te druk hebt met school en t liefst alles op zou willen geven voor een paar maanden weg. Je weet dat je er veel van zou leren en uit je lijstjes komt ook eigenlijk altijd wel naar voren dat je het gewoon zou moeten doen. De stap tussen dromen en doen is alleen altijd zo gigantisch dat je het toch maar niet doet. En thuis blijft bij je vertrouwde school waar je dagelijks op kunt kankeren, je vriendengroep die je ook eigenlijk niet wil missen, je familie die je toch wel graag ziet en het vertrouwde gevoel van thuis. Zonde eigenlijk want het zou zo mooi kunnen zijn.

1 opmerking:

  1. Over zoiets moet je niet nadenken. Als ik er van te voren over na had gedacht hoe lang negen maanden eigenlijk is, had ik het nooit zo snel gedaan. Het is me ongelofelijk veel waard geweest en ik zie nu dat Nederland gewoon precies hetzelfde is gebleven. Vrienden zijn net als vroeger en familie al helemaal. Eigenlijk is het allemaal nog beter, want je waardeert die warmte toch net ietsje meer.
    Het is daarnaast ook een goede voorbereiding op iets wat ooit in je toekomst kan gebeuren, zoals een topbaan in Bangkok of een liefde in Brazilie. Die sla je dan af omdat je niet weet hoe het is zo lang van huis te zijn in een ver, ver land.

    BeantwoordenVerwijderen